– Media City er det rette stedet å være
Jon Osvald Harila i Deloitte er svært fornøyd med valget av nytt kontorlokale. I september flytter de altså inn i Media City.
– Vi har hatt en lang og grundig prosess samme med Kyte Eiendom, hvor vi har sett på flere ulike alternativer. Leietakersammensetningen i Media City er imidlertid unik og jeg er derfor overbevist om at dette er et riktig valg for oss, sier Jon Osvald Harila, som har ledet prosessen med å finne nye lokaler for Deloitte.
Han påpeker at flyttingen ikke har noe å gjøre med at de er misfornøyde med dagens huseier.
– De har vært veldig profesjonelle og gode, samt at lokalene er veldig fine, sier Harila.
Letter rekrutteringen
Deloitte er et av de store konsulentselskapene i Bergen. Selv om de for mange er kjent som er revisjonsselskap, så er de i praksis også et teknologiselskap, noe som gjør det naturlig for dem å søke seg til et teknologicluster som Media City på mange måter blir.
– Det er naturlig for oss å være i et slikt miljø. Media City er både teknologisk og arbeidsmessig basert på og lagt til rette for de nye generasjonene som kommer ut i arbeid. Å være en del av dette miljøet tror vi vil være positivt både i forhold til tilgangen på nye kunder, men også i forhold til rekrutteringen av nye medarbeidere, sier Harila.
Har allerede merket effekten
Selv om det er over ett og et halvt år til de flytter inn har de allerede merket effekt av flyttingen.
– Media City er et miljø hvor det er lagt til rette for innovasjon og hvor aktørene går sammen om nettopp dette. Vi er allerede invitert inn i dette samarbeidet. Her har vi god erfaring med fra andre byer, og for eksempel har vi vørt med å bidra inn i slike lab-er både i Oslo og London, sier Harila.
I Oslo er de med i det som kalles en Digital Lab. I Bergen og Media City er det snakk om en medieteknologi-lab.
– Det å komme rett inn i en slik mulighet er noen av fordelene med å være en del av et slikt miljø. Vi ønsker selvfølgelig å være med å bidra inn i slike prosjekter, sier Harila.